clear

zoeken

search

Spelen op de werkvloer: de opkomst van (serious) gaming in het bedrijfsleven

24 augustus 2007


BusinessWeek heeft weer een interessante ‘Special Report’, ditmaal over de opkomst van (serious) gaming in het bedrijfleven: the name of the game is work.

Grote bedrijven als McKinsey, Philips en Johnson & Johnson zetten steeds vaker games in om hun personeel te trainen en te werven en spelen daarmee in op het referentiekader van de nieuwe generatie werknemers en de vele mogelijkheden die games hebben te bieden op het gebied van educatie en informatievoorziening.

Het rapport bespreekt een aantal interessante cases van de genoemde bedrijven. Bekijk vooral ook de bijbehorende slideshow en het aanvullende artikel Getting Serious About Gaming:

“Everyone knows video gaming is a growth industry. What’s less well known is how Web 2.0 and big business are contributing to that growth.”

Ik vind het reuze interessant om te lezen over de veranderende opvattingen over games. Het is een mooi steuntje in de rug voor mogelijke initiatieven in de bibliotheekwereld bovendien.

@

Reageer