clear

zoeken

search

Hoe spel en beloning leren weer leuk maken

17 mei 2007


Sarah Houghton-Jan schrijft op LIB:

“Games for Teaching Information Literacy Skills” by Felicia A. Smith @ the University of Notre Dame appeared in April’s Library Philosophy and Practice eJournal. It is a wonderful article to look at if you teach, especially information-finding skills, as that was the focus of the study. You’ll see how simple games with prizes can greatly enhance people’s willingness to learn and what they end up taking away from the experience.”

Sarah heeft gelijk. Het is een interessant artikel, zeker voor mensen die les geven.

Waarvan akte.

@

3 Reacties

  1. @Erwin,
    Zoals ik ook al schreef bij Daniƫlle: ik vind de gedachte erachter goed (maar dat had je natuurlijk wel van mij verwacht), maar de spellen die ze noemen verschrikkelijk saai en niet passend bij deze tijd. Er zijn natuurlijk al de nodige spellen rondom dit onderwerp (Guess the Google, ESP game, Peekaboom, Gwigle, Fastr). Maar ook Steve Museum vind ik bruikbaarder dan wat in het artikel genoemd wordt. Je zou de spellen die in het artikel genoemd worden spannender kunnen maken door spelelementen toe te voegen (tijdselement, bluf, samenwerking en elkaar dwars zitten, enz.), maar je kunt ook zelf spellen bedenken. Volgens mij kun je met niet heel veel moeite iets veel leukers maken dan wat in het artikel beschreven wordt!

  2. Anoniem schreef:

    @Margreet: Heb jij een reactie geplaatst op de Fontys mediatheekblog? Die zie ik nl. niet terug. Ik had me overigens nog niet verdiept in de games (daar heb ik ook geen verstand van), het concept sprak me aan.

    D.

  3. @Margreet: Daar zit zeker wat in. Bedankt voor de aanvullingen!

Reageer