clear

zoeken

search

De tirannie van transparantie: een interessante editie van Trendwatching’s trendbriefing

04 mei 2007


Trendwatching.com heeft weer een ouderwets sterke trendbriefing deze maand: “Transparency Tyranny”.

Uit de introductie:

“The non-competitive and the downright incompetent have very few stones left to hide under: never before have consumers’ purchase decisions been so strongly influenced by all kinds of transparency. In fact, Transparency Tyranny now rules:
Old economy fog is clearing: no longer can incompetence, below-par performance, ignored global standards, anti-social & anti-eco behavior, or opaque pricing be obscured. In its place has come a transparent, fully informed marketplace, where producers have no excuse left to underperform. Transparency Tyranny for some, Transparency Triumph for others.”

De briefing gaat in op de volgende zaken:

  1. De transparantie van recensies en aanbevelingen
  2. De transparantie van bedoelingen/intenties
  3. De transparantie van prijzen
  4. De transparantie van de interne werkwijze van bedrijven
  5. De transparantie van advies
  6. De transparantie van ‘het beste van het beste’

Tirannie of triomf van dit fenomeen? Beslis zelf maar. Het is hoe dan ook interessant leesvoer, dat een mooi inkijkje biedt in de online economie anno 2007.

@

Reageer