clear

zoeken

search

De digitale dienstverlening van de bank

31 mei 2007


Sinds ik deel mijn voordeur deel met twee andere bewoners kan ik mezelf weer heerlijk ergeren aan de grote hoeveelheid reclamemateriaal die dagelijks op de deurmat valt. Het liefst zou ik vandaag nog een nee/nee sticker op de brievenbus plakken maar dat kan ik helaas niet maken.

Het gaat niet alleen om reclamemateriaal, het betreft ook stapels geadresseerde post die na verloop van tijd toch weer in de oud papier-bak belanden. Sinds een paar maanden krijg ik bijvoorbeeld ook weer opeens rekeningafschriten van mijn bank. Dat is natuurlijk onzin als je de beschikking hebt over telebankieren. Ik wilde de verzending daarvan dus graag stopzetten maar dat bleek nog niet zo eenvoudig: ik zag me genoodzaakt een mailtje te sturen naar de klantenservice.

Ik kreeg razendsnel antwoord en de uitleg van de procedure was kraakhelder. Toen ik er echter mee aan de slag wilde kreeg ik steeds een foutmelding, ook tijdens twee latere pogingen. Ik stuurde daarop nogmaals een mail met de vraag wat ik daaraan kon doen.

Ik lees net de reactie:

“Geachte heer Mynsbergen,

Hartelijk dank voor uw reactie.
Naar aanleiding van uw vraag d.d. 30-05-2007 betreffende de
frequentie van uw rekeningafschriften, delen wij u het volgende mee.
We hebben u het formulier stopzetten frequentie dagafschriften
toegezonden. Na ondertekening en retournering zullen wij uw
dagafschriften stopzetten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.”

Ik ben een zeer tevreden klant van de bank maar dat ik de papierstroom alleen kan stoppen door een papieren formulier in te vullen vind ik krankzinnig. Ik hoop maar dat het zelfwissend papier is….

Raarrrrr

@

Reageer