clear

zoeken

search

De Icarusdeceptie: de succesvolle crowdfunding van Seth Godin

19 juni 2012

Binnen een maand 40.000 dollar inzamelen via crowdfunding. Dat was het doel van auteur Seth Godin. Met dat geld zal een nog onbekende uitgever een grootschalige marketingcampagne opzetten voor Godins nieuwe boek, The Icarus Deception. De actie is een succes. Godin had het geld in drieëneenhalfuur bij elkaar. Inmiddels staat de teller bij Kickstarter op dik 182.000 dollar (in de tijd die ik nodig had om deze zin te tikken zag ik letterlijk 1200 dollar toegevoegd worden aan het totaalbedrag). Deze man heeft het voor elkaar, daar hoeven we niet lang over te discussiëren. Een citaat van Paid Content:

Godin is also offering limited-edition bonuses, with pledges starting at $4 — for that amount, you’ll get a digital preview edition of the book. At the high end, those who pledge $1,150 or more get “your story, told. I’ll interview you and write at least a paragraph about something brave or powerful or remarkable you’ve done or built–and include it in all editions of The Icarus Deception.” Only five slots were available for that and they are all sold out.

Seth schreef er zelf uiteraard ook een stukje over. “This might work“, zegt ‘ie dan nog. Dat kun je wel zeggen ja.

Gerelateerd:
Uitgelezen: De Dip (Seth Godin)
Het Dominoproject van Seth Godin
Je bent een post-consumptie consument
De pluim voor de origineelste kerstwens…

@

1 Reactie

  1. J. Geraets schreef:

    Lezenswaardige kanttekeningen bij dit project van Seth Godin : Over Seth Godin en uitgeven (een persoonlijk betoog) – UPDATE.

Reageer