clear

zoeken

search

Mijn 2011: juli

02 januari 2012

Het voelt een beetje als boter na de vis om nu nog het jaaroverzicht van 2011 af te maken, maar omdat er m.i. ook niet zo veel mis is met het afmaken van dingen waar je aan begonnen bent, ga ik verder met de maand juli, de vakantiemaand.

Wij brachten de vakantie door in NormandiĆ«, een van de weinige delen van Frankrijk waar ik nog nooit was geweest, althans niet voor een langere periode. De trip beviel. Het is sowieso fijn om samen met je geliefde te zijn, zeker in een stulp die je nog het beste zou kunnen omschrijven als een Hobbithuisje. Ik gunde mezelf eindelijk ook weer eens de tijd om boeken (papieren nog wel) te lezen. HhhH vond ik het mooiste boek, Generatie A het meest verrassende en ‘Verleiden op Internet‘ friste het geheugen weer op. Het stokpaardje online zichtbaarheid/vindbaarheid, in combinatie met het vasthouden van aandacht, moet je blijven voeden, al is het maar omdat de echte kansen en bedreigingen daar mee samenhangen. Innovatie is immers maar zelden echte innovatie, pilots laten soms lang op zich wachten en er gaat onevenredig veel geld naar dingen die dat helemaal niet waard zijn. Ik denk dat je beter kunt investeren in het uitblinken in niches, in content en duiding, in kleine groepen mensen die zich laten leiden door bezieling. De rest is ruis.

Juli is geen maand om je op te winden. Ik deed het soms toch, zowel in positieve als in negatieve zin. Ik ergerde me aan de strategie van telecomproviders en verbaasde me over de matige gebruiksvriendelijkheid van systemen die door miljoenen mensen worden gebruikt. Anderzijds genoot ik van de grote respons op triviale vragen en de genialiteit van een simpel concept. Onder het genot van biertje is het minstens zo lekker om over al dat moois te bomen als over al dat foute. Het mooie is dat je meer keuzevrijheid hebt dan ooit tevoren. We kiezen dan ook massaal voor gemak en plezier. Alles wat niet klopt is gedoemd. Meer kan ik er niet van maken.

@

Reageer