clear

zoeken

search

Handig: Tabbladen in MS Office

15 november 2011

Een supertip van collega Marc van de Plasse in de mailbox vandaag: Office Tabs for Microsoft Office 2010, 2007 and 2003. Marc vond de tip weer op Lifehacking.nl. Eergisteren zat ik tijdens het schrijven van een advies nog te mopperen, omdat ik onnodig veel tijd verloor met het schakelen tussen verschillende documenten. Ik kan me dan ook goed vinden in de woorden van Freek Terpstra:

Inmiddels ben ik zo gewend aan browsers met tabbladen, dat het afkicken is als ik Office-producten gebruik. Het valt vooral op na het open van een paar Word-documenten, het overzicht is bij mij dan al snel zoek. Speciaal hiervoor is er een plug-in gebouwd die het mogelijk maakt om in Office met tabbladen te werken. Hierdoor blijf je in hetzelfde programma en venster werken, met net iets meer overzicht. Office Tabs is te downloaden voor: Microsoft Office 2010, 2007 en 2003. De tabbladen verschijnen in alle Office-programma’s zoals bijvoorbeeld Word, Excel en Powerpoint. Schakelen tussen de tabbladen kan met Ctrl + Tab.

Doe je er voordeel mee!

@

3 Reacties

  1. Julia schreef:

    Superrrrr tip! Dat wil ik ook

  2. Benoît Cicchelero schreef:

    Bedankt voor de handige tip Edwin.
    Voor MSOffice 2007 moet je wel de 32-bit versie installeren want 64-bit is enkel voor 2010.

  3. Benoît Cicchelero Ha Benoit, er zijn inderdaad twee versies. Heb ik mazzel gehad dat de eerste waarop ik klikte meteen raak was. Thuis heb ik 2007 🙂

Reageer