clear

zoeken

search

Het nieuwe boek van Stephen King slim gepromoot op Klout

26 augustus 2011

Als je eenmaal kennis hebt gemaakt met een fenomeen kom je het opeens overal tegen. Zo ook de E-Single, een kort verhaal als eboek, dat voor een zacht prijsje wordt verkocht door uitgevers. Binnenkort verschijnt er bij Simon & Schuster een E-Single van Stephen King, Mile 81. Nu ben ik helemaal niet van plan dat boek te gaan lezen, maar ik liet me er desondanks toe verleiden mezelf te registreren op de site van de uitgever, omdat ik het boekje dan gratis kon downloaden (vanaf 1 september is het te koop voor 2,99 dollar).

Die gratis download dankte ik dan weer aan mijn registratie bij Klout, die leden soms ‘perks‘ geeft, een soort ‘bedrijfsvoordeeltjes’. Dat vind ik wel een slimme vorm van marketing. Klout kijkt naar de contacten binnen bepaalde vakgebieden, bedrijven kunnen daar op inspelen met kleine cadeautjes als E-Singles. Je krijgt als gebruiker toch heel even het gevoel dat je iets exclusiefs ontvangt. Niet iedereen krijgt dezelfde perks namelijk.

Meer informatie is te vinden op het blog van Klout.

@

Reageer