clear

zoeken

search

Maar aan de slag gaan met Foursquare, ho maar

22 juni 2011

Dat ik mijn activiteiten op Foursquare eind vorig jaar voorlopig staakte betekent niet dat er geen groei meer zit in de locatiedienst, in tegendeel: Emerce meldt dat de grens van tien miljoen gebruikers inmiddels is gepasseerd.

De belangerijkste reden voor mij om Foursquare in de ijskast te zetten was het gebrek aan toegevoegde waarde. Op een gegeven moment gaat de lol er gewoon vanaf, als het niets oplevert. In die zin blijft het me verbazen dat er zoveel tijd en geld (!) wordt geïnvesteerd in het nadenken en vergaderen over de mo-ge-lij-ke inzet van *kuch* sociale media maar dat er maar weinig organisaties en bedrijven zijn die er ook al daadwerkelijk mee aan de slag gaan en durven te experimenteren.

Als ik lees over een paar geslaagde Foursquare-acties van kleine bedrijfjes in de VS komt er maar één vraag bij me op: ‘hoe moeilijk kan het zijn?’

Gerelateerd:
Trouwe klanten belonen met Foursquare Specials
Foursquare: het nadeel van de twijfel
Lief Foursquare, ik maak het toch maar uit
Foursquare check-ins in Nederlandse bibliotheken

@

Reageer