clear

zoeken

search

Infografiek: Twitter als vraagbaak

02 juni 2011

Zoeken is voor velen passé. ‘Vragen is het nieuwe zoeken’.

Omdat ik zelf regelmatig ondervind hoe krachtig Twitter kan zijn, als vraagbaak, vind ik nog steeds dat informatiebemiddelaars zichtbaar, vindbaar en aanspreekbaar zouden moeten zijn op alle relevante platformen, dus ook op Twitter. Ik vind ook nog steeds dat die informatiebemiddelaars iedere kans om gestelde vragen te beantwoorden spontaan zouden moeten aangrijpen. Dat mijn experiment met Al@din op Twitter niet slaagde heb ik nooit uitgelegd als een gebrek aan belangstelling vanuit het publiek. Het kan namelijk wél….

In dat kader vind ik de infografiek van Mashable, ‘Hoe Twittergebruikers hun vragen beantwoord zien‘, interessant. Er blijkt onder meer uit dat het aantal volgers telt, als je op zoek bent naar bevredigende antwoorden. Dat is iets om over na te denken.

@

Reageer