clear

zoeken

search

Het Dominoproject van Seth Godin

02 mei 2011

Ondanks het feit dat marketingmeneer Seth Godin vaak iets interessants heeft te melden volg ik zijn werk al een tijdje niet meer. De man is onvermoeibaar als het gaat om het toedienen van marketingpep. Via Henk Blanken en Newsonomics belandde ik vandaag echter toch bij Godins nieuwe initiatief: The Domino Project. En daar schallen de klaroenen alweer. Het Grote Nieuwe Uitgeven!

The Domino Project is an innovative and simple publishing venture with a clear goal: get books to readers who want them. We identify great authors, establish smart partnerships, and use digital tools to give readers ideas they can spread. The name comes from the Domino Effect—where one powerful idea spreads down the line, pushing from person to person, idea to idea. At the heart of The Domino Project is a mission to create exceptionally high quality books, packaged with cogency in mind, and available in a variety of formats including hardcovers, audiobooks, Kindle editions, multipacks, and limited editions. All titles will be sold on Amazon.com and at bookstores nationwide. With a rapid turn-around time (less than three months from finished manuscript to printed book) authors get their ideas out to the world quickly instead of waiting years.

Goed. Ik geloof in het vertellen van verhalen en de kracht van netwerken. Ik vind het altijd interessant om te kijken welke nieuwe wegen uitgevers bewandelen. In die zin is er niets mis met dit project. Maar waarom krijg ik dan toch het gevoel dat dit oude wijn in nieuwe zakken is? Ik ga de feeds een paar weken volgen en hoop het daarmee uit te vinden. Misschien heb ik het wel helemaal mis en is dit veel meer dan ‘much ado about nothing’. Je weet het maar nooit, met eerste indrukken.

Gerelateerd:
Uitgelezen: De Dip (Seth Godin)
Gelezen: Purple Cow: transform your business by being remarkable
Je bent een post-consumptie consument
De pluim voor de origineelste kerstwens…

@

2 Reacties

  1. Miriam schreef:

    Ik heb heb e-boek Poke the box aangeschaft via het domino project. Vooral om te zien hoe dit werkte. Oude wijn in nieuwe zakken? Misschien. Maar wel een interessante manier. Eerst vragen hoeveel mensen het willen kopen, en dan de prijs bepalen. En voor 79 eurocent was het een koopje.

  2. Ha Miriam,

    Zover had ik nog niet eens gekeken en ik moet zeggen: dat model klinkt prima. Dat is net zoveel als zomaar een app op de iphone. Dank voor het aanvullen!

Reageer