clear

zoeken

search

Think Quartely: journalistieke duiding door Google

24 maart 2011

Het gaat Google niet altijd voor de wind maar zelfs als je weet dat ook de grote G. wel eens op de vingers wordt getikt kun je niet beweren dat het bedrijf veel domme besluiten neemt. Beweren dat zoeken de corebusiness van Google is komt anno 2011 ook niet erg geloofwaardig meer over. Google is uitgegroeid tot groot mediabedrijf en zal zich de komende jaren nog veel vaker gaan manifesteren als uitgever, muziekbedrijf of omroeporganisatie.

Vandaag lees ik dat Google nu ook een eigen tijdschrift heeft gelanceerd: Think Quarterly. Zelf noemen ze dat tijdschrift overigens een boek.

At Google, we often think that speed is the forgotten ‘killer application’ – the ingredient that can differentiate winners from the rest. We know that the faster we deliver results, the more useful people find our service.
But in a world of accelerating change, we all need time to reflect. Think Quarterly is a breathing space in a busy world. It’s a place to take time out and consider what’s happening and why it matters.

Duiding. Google doet aan duiding, beste mensen. En belangrijker nog: de presentatie van het boek/het tijdschrift/de website is formidabel….en daarmee leerzaam.

@

4 Reacties

  1. Ingmar schreef:

    Opvallend is trouwens dat het "boek" blijkbaar in Engeland 'gemaakt' wordt, blijkens de co.uk-extensie
    Overigens vind ik sommige lettertypen lastig leesbaar, of ligt dat aan de instellingen van mijn monitor?

  2. Het is een product van de Britse divisie inderdaad. Die krijgen blijkbaar ook de ruimte, voor zulke initiatieven? Mij valt niet direct iets op aan het lettertype…

  3. Ingmar schreef:

    Ik zie nu wat het "probleem" is. Althans: als ik door het "boek" blader door op de startpagina op die hersenen te klikken, dan ziet het er allemaal prachtig uit. Maar als ik naar beneden naar de individuele web-artikelen ga, dan zijn sommige kopteksten erg gerasterd…

  4. Ah ok. Omzeilen door navigeren dan maar 🙂

Reageer