clear

zoeken

search

Organisaties op het web: de nieuwe verwachtingen van de consument

18 oktober 2010

Hoewel sociale media steeds serieuzer worden genomen in de culturele sector is het nog lang geen tijd om achterover te leunen. Dat veel mensen inmiddels cursussen hebben gevolgd wil nog niet zeggen dat sociale media ook daadwerkelijk worden geïntegreerd in het personeelsbeleid, de (digitale) beleidsplannen, public relations of marketing. Vaak komt het erop neer dat het ‘er maar een beetje bij wordt gedaan’, om het aan het eind van het jaar toch af te kunnen vinken in de jaarrapportage.

Daar blijven we natuurlijk niet over kniezen, maar we blijven wel heel monter herhalen dat het tijd is om door te pakken.

Dat is meteen een goede aanleiding om te verwijzen naar het recente rapport Wave 5: the socialisation of brands (PDF) en naar de bijdrage van Erik van Roekel, op Marketingfacts. Aan de hand van de actuele cijfers en teksten krijg je een helder beeld van de verschuivingen, de verschuivingen naar het web zonder bestemmingen en naar de sociale interactie met bedrijven en merken (waar je volgens mij net zo makkelijk culturele organisaties voor in kunt vullen).

@

Reageer