clear

zoeken

search

Google als Darth Vader in the Cloud

09 maart 2010

Zoals Google OS opmerkt kloppen niet alle cijfers die gebruikt worden (gedateerd), maar dat doet niets af aan het feit dat dit filmpje heel knap gemaakt is.


Het blijft een lastige vraag: willen we Google nu vertrouwen of niet? Ik laat het nog steeds in het midden. Het voert me wel te ver om Google te bestempelen als ‘het Kwaad’.









Nu we het toch over het Kwaad hebben: Infocaris plaatste gisteren een mooie animatie over dat onderwerp. Check.

@

5 Reacties

  1. Bas schreef:

    Ik vertrouw er voorlopig op dat er voldoende kritische mensen blijven die dit soort giganten in de gaten blijven houden. Echt controleren kunnen we als individu niet. Ik ga er vanuit dat er vanzelf alternatieven ontstaan als bijv. Google teveel haar macht gaat misbruiken. Tot dan bepaal ik me tot de vraag, heb ik het last of gemak van.

  2. Michael Minneboo schreef:

    Voorlopig geef Google het voordeel van de twijfel. Ik ben blij met de zoekmachine, al is kritisch blijven natuurlijk nooit verkeerd. Mooie animatie inderdaad.

  3. @Bas & Michael: zo doe ik het ook maar een beetje. Het is ook zonde van de energie om je er continu zorgen over te maken, nietwaar?

  4. Stefan Wijnberg schreef:

    Tja, ik speel graag in deze de dankbare struisvogel. Volgens mij is het ook onvermijdelijk dat een bedrijf dat zo ontzettend groot is geworden (geloof dat ze een marktwaarde van 100 miljard hebben) en op zoveel verschillende gebieden zo'n dikke vinger in de pap heeft vanzelf wordt gewantrouwd. Nobele intenties of niet, zodra een bedrijf dermate groot en succesvol wordt, zullen er altijd anti- en angstgeluiden ontstaan.
    Google pakt in mijn ogen erg slim de kansen en markten waar anderen die laten liggen. Vooralsnog gun ik ze iig het voordeel van de twijfel en maak ik dankbaar gebruik van hun nieuws, mail, zoek- en maps- services.

  5. @Stefan: jij ook bedankt voor je reactie.

    Ben het met je eens dat het erbij hoort. Las van de week zelfs ergens dat Microsoft nu opeens de rol van van underdog zou hebben. Veel gekker moet het toch niet worden.

    Maar Google houdt het heft in eigen handen en gokt op veel paarden omdat ze de middelen en mogelijkheden hebben. Dat is inderdaad slim van ze. Met al die diensten en producten blijven ze het grote publiek binden en daarmee de adverteerders…en ze worden steeds minder afhankelijk van leveranciers. Dat heeft veel enge kanten, maar logisch is het eigenlijk wel ja.

Reageer