clear

zoeken

search

Twelpforce: het crowdsourcen van je medewerkers

06 september 2009

In mei deed ik samen met Esther Valent een proefje met de vragendienst Aladin op Twitter. Die twitteraccount bestaat nog steeds maar wordt voorlopig niet meer gebruikt omdat het actief ‘op jacht gaan’ naar vragen op Twitter zich nog niet goed verhoudt tot bestaande werkprocessen binnen Aladin. Daar is de opzet waarschijnlijk te los voor. Soit. Wat in het vat zit verzuurt niet.

Ik moest denken aan Aladin op Twitter toen ik las over Twelpforce, een initiatief van Best Buy. Op Twelpforce zet Best Buy zoveel mogelijk medewerkers in die vragen helpen beantwoorden via Twitter.

Aan de experimentele dienst zitten nog wel wat haken en ogen maar m.i. hoort dat nu eenmaal bij experimenten.

Ik ga deze club in ieder geval eens een tijdje volgen. Je weet maar nooit wat je ervan kunt leren.

Meer lezen:
Nieuwe media in oude zakken?
Twitter inzetten om klantenservice te verbeteren
Geek Squad
Best Buy goes all Twitter crazy with @Twelpforce

@

Reageer