clear

zoeken

search

Kodak en sociale media

25 september 2009

Kodak is nu typisch zo’n merk waar ik nooit op let. Als iemand mij gisteren had gevraagd of dat merk nog steeds bestaat zou ik aarzelend hebben geantwoord. Sinds vandaag weet ik dat dit merk er nog wel degelijk is, sterker nog: het merk is springlevend en neemt, net als Nikon, sociale media zeer serieus. Zowel de Chief Marketing Officer als de Chief Blogger & Social Media Manager (!) profileren zich sterk, online.

Om hun digitale ambities te benadrukken heeft Kodak nu het document Social media tips (PDF) gepubliceerd. Gaap gerust dat dit oud nieuws is. “Seen it before, mate”. Je hebt helemaal gelijk. Maar ik blijf vrolijk verwijzen naar heldere, compacte en overzichtelijke documenten als deze. Zolang het gebruik van sociale media door bibliotheken zich beperkt tot het matige niveau van nu blijven goede voorbeelden zinvol. Misschien zelfs wel noodzakelijk.

@

3 Reacties

  1. Madlen schreef:

    Great to hear that you were surprised how alive the brand Kodak is today and about our efforts in the field of Social Media.
    Also, the tips included in this document are not in the "old news" category for many in the business world and that is why we put it together. It wasn't made for early adopters, but for those trying to find there way now, those who are interested in examples and case studies.

  2. Madlen schreef:

    …by the way, I am Madlen, part of the Kodak Social Media Team in EAMER? Twitter: @Kodak_DE

  3. Hello Madlen,

    The people @Kodak even take care of webcare, I see 🙂

    It's nice to have the tips gathered in a document like this. I mentioned old news thing only because I've written about these things one too many times. But I still consider it useful…and important. In the library world as well!

    Thanks for commenting.

Reageer