clear

zoeken

search

Get Satisfaction op de valreep onbevredigend

13 mei 2009


Tijdens het verkennen van de Open Social toepassingen op Ning kwam ik via via terecht op een helppagina van Ning die ik nog niet kende. Ik las daar dat de pagina in kwestie is ingericht met behulp van de software van Get Satisfaction.

Software waarmee je de dialoog met je klanten kunt aangaan probeer ik graag uit. Je weet tenslotte maar nooit of je er als organisatie je voordeel mee kunt doen. Omdat Get Satisfaction goed oogt, en de indruk wekte laagdrempelig te zijn, besloot ik het dan ook een kans te geven.

Ik maakte een account aan op persoonlijke titel en richtte vervolgens een pagina in voor de Zeeuwse bieb. Binnen tien minuten dacht ik genoeg te weten om er positief over te bloggen. Een gratis feedbacksysteem! Converseren met je publiek! Informatie verzamelen over gebruikerservaringen!

Omdat ik paal en perk wil stellen aan het behouden van half ingerichte pagina’s waar ik, of collega’s, voorlopig waarschijnlijk niets mee zullen doen, wilde ik mijn account weer verwijderen. Dat lukte, maar de aangemaakte pagina bleef behouden. Ik kon aanvankelijk ook nergens aanwijzingen vinden hoe je zulke pagina’s weer kunt verwijderen.

Uiteindelijk vond ik zo’n aanwijzing wel: je moet je verzoek doorgeven aan een medewerker van Get Satisfaction, dan zal hij/zij het verwijderen voor zijn/haar rekening nemen. Om te kunnen reageren moest ik de account die ik net had verwijderd dus weer activeren. Dat deed ik, met tegenzin. Van een bevredigend gevoel was toen allang geen sprake meer.

Een korte blik in Google Blog Search leerde me dat de ervaringen van anderen desondanks redelijk positief zijn. Hoewel: deze posting op 37 signals pakte GS nogal aan. Bij Erwin Blom kun je lezen welk verhaal daar achter zit…

@

3 Reacties

  1. thomas schreef:

    37signals is een goed voorbeeld van een traditioneel reclamebureau die zich jaren geleden heeft kunnen aanpassen aan de internethype. Hun applicaties zijn geliefd voornamelijk door de simpele werking ervan.

    Helaas geldt dit vaak ook voor de personeelsleden. Voorheen las ik hun companyblog met enige regelmaat (wat zouden ze nou weer hebben bedacht) maar tegenwoordig laat ik hem links liggen. Door hun succes denken ze dat ze de heersende authoriteit zijn geworden betreft webapplicaties. De belachelijke en geenceneerde testimonials zijn om te kotsen.

    Bijzonder jammer zo’n houding, jammer dat basecamp zo fantastisch is.

  2. Maak al enige tijd van die dienst gebruik en ik ber niet ontevreden over. Enkel over sommige medewerkers van een bepaalde dienst die niet lijken begrepen te hebben dat niet jij maar de gebruiker de bepalingen zou moeten kunnen instellen. Nu jah … het schrijven van een 2.0 applicatie staat blijkbaar nog niet altijd garant voor een opener geest die ook daadwerkelijk de filosofie omarmt.

    Maar net als Thomas ben ik al weer even niet meer geweest, wegens te weinig resultaat van de moeite die je er in steekt.

    Bij Google kan je na verloop van tijd wel al resultaten noteren en dat motiveert wel.

  3. Goh,

    Ik weet helemaal niets van die mensen en tools als Basecamp heb ik ook nog nooit uitgeprobeerd. Jullie verhaal wekt dan toch een beetje mijn interesse. Zal eens wat beter op hun uitingen letten….

Reageer