U kiest, wij ontslaan
20 december 2008
De ‘Buzz Producers’ van het Belgische So Nice weten wat aandacht trekken is. Het is moeilijk om vast te stellen of het een grap is of niet, maar dat maakt You Choose, We Fire alleen maar interessanter. Zal de medewerker die de meeste stemmen krijgt werkelijk ontslagen worden?
Als de actie echt is roept ‘ie medelijden en verontwaardiging op. Het is onderbuikdemocratie.
Maar is het oproepen van zulke emoties niet precies wat Buzzmarketing en virale campagnes beogen? Is dat ook niet wat Guerilla Marketing wil bereiken?
2008 was een goed jaar, wat dat betreft.
@
Via Buzzing Bees en de Zekerweter.
Willen wij ook zoiets bereiken?
doel je op de buzz of op de ontslagen Jouke?
Onderbuikmarketing doel ik op.
Nou, mijn kopje thee zou het niet zijn, maar buzz en virale campagnes: daar geloof ik wel in!
Ik kan niet geloven dat dit echt is. Maar een originele stunt is het dan weer wel…
Het is wel een mooie inzet voor weddenschappen, kortom 🙂