clear

zoeken

search

Gmail reclamevrij

12 augustus 2008


Ik ben dik tevreden over de werking van Gmail. Een goede spamfilter, een ingebouwde chatfunctie en voldoende mogelijkheden om mails te voorzien van labels en wat dies meer zij.
Gisteravond was Gmail een uur lang niet bereikbaar. Dat werd natuurlijk breed uitgemeten op het web.

Er was echter ook veel belangrijker nieuws over Gmail te melden, las ik vandaag in de Next: Google en Yahoo geven de gebruikers nu de mogelijkheid om ongewenste advertenties binnen hun accounts uit te schakelen. Dat wordt een opt out-optie genoemd. De bedrijven willen op die manier voorkomen dat het Amerikaanse Congres hen later dwingt tot een zogenaamde Opt in-overeenkomst. In dat geval moet elke gebruiker expliciet toestemming geven om advertenties te zien binnen zijn of haar account.

Een begrijpelijke stap, maar toch opmerkelijk. Weg zijn de ondergoedreclames als je in een mail zet dat je een beetje moe bent 🙂


Discover Jacques Brel!

@

7 Reacties

  1. Boekenwurm schreef:

    Dag Edwin,
    Geen reactie op je artikel,dat heb ik eerlijk gezegd ook (nog)niet gelezen,maar ik wilde je zeggen dat ik het erg leuk vond dat je op mijn blog reageerde.Daar had ik nooit aan gedacht! Jouw naam dook elke keer weer op tijdens de cursus “23 dingen”en zoals ik al zei, daar kon ik een hoop van leren,wat dat betreft sta ik nog maar in de kinderschoenen,maar ik vind het leuk te lezen dat je ook gewoon op zijn tijd een pint gaat drinken !
    Groeten,Boekenwurm.

  2. Hoi Boekenwurm

    En jij op jouw beurt ook bedankt voor de reactie!

    Er zijn nu zoveel weblogs van cursisten dat het ondoenlijk is om die allemaal te scannen maar verwijzingen blijven meestal niet onopgemerkt…

    Hoe dan ook leuk dat de cursus je aanspreekt en dat je ‘m volbracht hebt bovendien. Succes met het vervolg!

    Daar zal ik er gauw eens eentje op nemen 🙂

  3. Anoniem schreef:

    Als je het over hardlopen hebt in gmail krijg je reclameboodschappen over vet verbranden 🙂

  4. Daan schreef:

    Die over vet verbranden was dus van mij. Het is nog vroeg…

  5. Bizar he?

    Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er nu daadwerkelijk doorklikken op zulke advertenties. Zelf doe ik dat echt maar zelden eigenlijk…

  6. Uitzonderlijk heb ik er wel al is op geklikt omdat ik net naar zoiets op zoek was of gewoon omdat het mij intrigeerde. Maar in het algemeen zie ik die advertenties zelfs niet staan, niet echt storend dus 😉

    Wel leuk dat Gmail je die optie aanbied. Al moet je uiteraard weer van haar bestaan afweten eer je er kan gebruik kan van maken. Naar mijn mening is dat één van de hiaten bij Google. Tenzij het een bewuste politiek is, om er niet al teveel mensen te laten op klikken die er het maar een beetje storen.

  7. Ik denk dat dat precies de politiek is. Voor de rechter kunnen ze zeggen dat ze erin voorzien, in de praktijk zal het gros van de mensen er niets mee doen.

    Listig.

Reageer