clear

zoeken

search

Engelse bibliotheekboeken als reclameplatform

05 november 2007


Een opmerkelijk bericht op de site van de BBC:

In Groot-Brittannië zullen duizenden bibliotheekboeken voorzien worden van reclame, door er flyers in te stoppen op het moment van uitlenen. Howse Jackson Marketing en Brandspace nemen het project voor hun rekening.

Ik vind het wel een slim idee maar of het ook een goed idee is? Ik moet er zelf nog behoorlijk aan wennen in ieder geval.

Als subsidies tekort schieten is dit misschien wel de weg die meer bibliotheken in zullen slaan. En dan maar leuren met onze collecties.

@

Foto.

6 Reacties

  1. robert schreef:

    Aardig idee ja, de vraag is echter of ze ook rekening houden met de interesse van de lezer. Bijvoorbeeld door folders van Sonja Bakker-producten in dieetboeken te verstoppen en folders van computerwinkels achter te laten in boeken over automatisering.

    Zo niet, dan moeten we de term “NarrowInserting” zo snel mogelijk vastleggen ; )

  2. Goed punt heb je daar.

    Die term is prachtig maar misschien wel voor te veel uitleg vatbaar 🙂

  3. irene mangnus schreef:

    He, jongens toch!

    Maar wel een interessant idee. Je zou dan ook gebruik kunnen maken van je uitleenbestanden; hoe vaak worden boeken uitgeleend (kost meer?), mannen of vrouwen, leeftijdsgroepen? Een schat aan gegevens!

  4. Ook een leuk idee inderdaad, maar tegen de tijd dat men er in slaagt die gegevens fatsoenlijk uit het systeem te halen en ook als zodanig te gebruiken, zijn we wel weer een jaartje of wat verder.

    Best jammer als je beseft hoeveel nuttige data de ‘databases’ van bibliotheken bevatten.

    Ook daar is nog een slag te maken…

    Ha, jongens 🙂

  5. Daan schreef:

    Wil DOK daar niet mee aan de slag, met gegevens uit de bibliotheek database? Zoiets meen ik me iig te herinneren van mijn bezoekje daar.

  6. Ja, die hebben de nieuwe catalogus ook direct aangewend om een grote schoonmaak te houden in het ledenbestand en alle leden meteen aan te laten geven wat ze wel en niet willen ontvangen. Nu weten ze precies wie ze mogen sms’en, mailen, enz.

    Scherp!

    Je kunt ook te lang worstelen met die materie he 🙂

Reageer