clear

zoeken

search

Sony PSP en de goddelijke komedie: Het lange leven van een Guerilla Marketing Campagne

04 juli 2007

Een bericht op Pocket Info maakte me al enthousiast voor een blogpost: Sony Italië misbruikt Dante’s goddelijke komedie om de PSP te promoten! Met prachtige plaatjes op the Raw Feed en Scary Ideas.

En vervolgens lees je hetzelfde bericht op vele andere (grote) blogs. Hier, hier en hier bijvoorbeeld.

Ik wilde toch wel eens weten wat Sony Italië daar zelf over te melden had maar ik vond niet wat ik zocht, ook niet via Google.it. Maar via het Italiaanse Bloguerilla kwam ik wel terecht bij TBWA Italië, een bedrijf dat ook in Nederland is gevestigd.

En als je dan doorklikt blijkt het gewoon om Guerilla Marketing te gaan, een campagne uit april 2006 nota bene. De details vind je op Ads of the World.

Kun je nagaan hoe lang zo’n actie op het web kan blijven sluimeren. Als het verbeteren van de naamsbekendheid inderdaad de opzet was is de campagne zonder meer geslaagd te noemen!

Scary Ideas vind ik te gek trouwens.

@

2 Reacties

  1. Mireille Jansma schreef:

    Hoi Edwin,

    Ik heb je blog ongeveer een week geleden ontdekt en heb hem snel daarna ge-RSS-d. Echt fantastisch, de onderwerpen waarover je schrijft en het tempo waarin. Je bent in korte tijd echt een wegwijzer voor me geworden (ik heb nog een paar andere).

    Zou je niet eens overwegen om (ook) in het Engels te bloggen? Ik weet zeker dat je potentiele publiek zich ook buiten het Nederlandstalige gebied bevindt.

    Groet, Mireille

  2. Hoi Mireille,

    Wat leuk om dat te lezen, bedankt voor het compliment. Ben jij ook werkzaam in de informatiesector of heb je zbd ergens anders ontdekt. Daar ben ik dan ook weer een beetje nieuwsgierig naar 🙂

    Ik heb het inderdaad wel eens overwogen. Ooit wilde ik ook nog een blog dat helemaal los zou staan van mijn werk, zodat ik echt helemaal zelf kan bepalen hoe ik mezelf uit en waarover. Engels heb ik ook wel eens overwogen vanwege het grotere potentiële bereik.

    Later besloot ik me toch maar te houden bij deze leest. Als je aandacht versnippert wordt het allemaal snel minder en naast het bloggen doe ik nog wel meer dingen online, dus het is ook een kwestie van gebrek aan tijd. Ik vind het ook fijn om af en toe eens niet achter de pc te zitten.

    Maar stiekem dromen van een groot blog buiten de niche van de bibliotheek doe ik nog steeds graag hoor. Wie weet. Ooit.

    Bedankt hoe dan ook.

Reageer