clear

zoeken

search

Hoe zoekers denken: visies bij Google

25 juli 2007


Het onderwerp is wellicht niet aan iedereen besteed, maar ik vind het altijd interessant om te lezen hoe onderzoekers die in dienst van Google zijn aankijken tegen het gedrag van hun gebruikers en hoe ze dat vervolgens uitwerken in de producten die zij leveren.

Neem nu de presentatie ‘Searching for the mind of the Searcher‘ (PDF) van Daniel Russell: die is erg leerzaam als het gaat om de intenties van gebruikers van zoekmachines en geeft een goede indruk van de nieuwe informatievaardigheden die nodig zijn in het Google-tijdperk.

Het artikel van Michael Jones, een hotshot van Google Earth, doet hier niet voor onder: in Google’s Geospatial Organizing Principle (PDF) gaat hij in op de geschiedenis van Google Maps en Google Earth en de manier waarop mensen zoeken aan de hand van punten op kaarten en in landschappen. Het doet je beseffen hoe revolutionair Google Maps en Google Earth eigenlijk zijn.

Boeiende materie hoe dan ook.

Nu de zon in. Zoeken zonder browser.
Ook lekker!

@

Reageer