clear

zoeken

search

Briljant: Apenkooi van Buutvrij for Life

29 juli 2007


Op de website van de SpinAwards 2006 stuitte ik op prijswinnaar Apenkooi, gemaakt door Buutvrij For Life.

Apenkooi.com is wat je noemt een terechte winnaar (beste website concept en beste gaming concept). Het spel is zwaar verslavend en bevat veel (reclame-)boodschappen. Maar dat doen ze nu juist zo goed. Die boodschappen irriteren namelijk niet, ze zijn een essentieel onderdeel van het spel. En dat spel vonden we vroeger allemaal heerlijk, nietwaar?

En stel je nu eens voor dat je dit als bibliotheek ook kunt bieden. In een vergelijkbaar spel de kids informatievaardigheden en literatuur bijbrengen. Wijzen op je diensten en een community creëren. Winnaars kunnen hun foto’s uploaden, vriendjes uitnodigen, noem maar op.

Bureau Buutvrij zelf is al even leuk, met hun jatknop en de slogan ‘Alles mag, nooit meer af’.

Hele stoere lieden dit!

@

1 Reactie

  1. -- DN schreef:

    dank voor alle mooie woorden, maar het spel is niet gemaakt door Buutvrij, maar door het cross media bureau Sense. //www.sense-studios.com 😉

    Buutvrij was wel een sponsor van deze game.

Reageer