clear

zoeken

search

De pornoindustrie zucht en steunt

06 augustus 2011

Het blijft lachen, met de pornoindustrie. De neergang van die sector is al jaren aan de gang maar de gifbeker is nog lang niet leeg. In het artikel TV Porn Doesn’t Sell Like It Used To meldt Wall Street Journal de kabelmaatschappijen de invloed van gratis porno op het web nu pas écht beginnen te voelen. En wat zegt zo’n koekenbakker van Vivid Entertainment vervolgens?

“I don’t think you want to get down in the trenches and slug it out with cheap porn on the Internet. Our job is to come up with unique, interesting content, not just more of what’s out there.”

Dat is een lachwekkende uitspraak. ‘Niet meer van hetzelfde willen bieden’ is een merkwaardig uitgangspunt in de pornobranche. Dat mensen vroeger bereid waren te betalen voor films met een speelduur van 85 minuten of langer had alles te maken met het aanbod. Ook toen ging het al om die vijf tot tien minuten die nodig zijn om…nu ja…die je nu terugziet in de verblijfstijd op pornosites. Aan afwisseling is maar beperkt behoefte. Mensen die een site als YouPorn bezoeken vragen zich hooguit af wat die dag hun fetisj is en kijken een paar korte filmpjes die aansluit bij die dagdrang. C’est ça. Vroeger huurden diezelfde mensen een stapeltje films en zij spoelden zich een ongeluk. Spoelen als in vooruitspoelen dus. Dat basisconcept moet de industrie toch wel kunnen begrijpen? Dat de kwaliteit van deze films nooit echt een rol van betekenis heeft gespeeld?

Gerelateerd:
De pornoindustrie en het web
Zeeuwen zoeken het meest naar porno
Pornopolitiek zuigt
En ook de videotheken hebben het zwaar…

@

Afbeelding

2 Reacties

  1. Hans Verbeek schreef:

    Mijn vrouw en ik huurden wel eens een filmpje (toen we nog jong waren). We kwamen nooit verder dan de eerste 10 min.

  2. Hans Verbeek lol Hans. Wat je stimulatio noemt 🙂

Reageer