clear

zoeken

search

Aandachtsinnovatie 2012-2020: leesvoer

02 juni 2011
Vind je het ook zo heerlijk om te zien hoe snel het medialandschap transformeert en hoe mensen daar verschillend op reageren? Wat ik zelf vooral interessant vind is het feit dat er nog zo vaak geredeneerd wordt vanuit ontwikkelingen die al achter ons liggen, en niet vanuit de ontwikkelingen die ons mogelijk te wachten staan.
Natuurlijk is het lastig om nu al te anticiperen op zaken die nog niet zeker zijn, maar dat is altijd nog beter dan continu achter de feiten aan blijven lopen. Eigenlijk is het krankzinnig dat je nog steeds dagelijks moet uitleggen wat de impact is van sociale netwerken en mobiele toepassingen en waarom het in de aandachtseconomie van nu niet verstandig is in te blijven zetten op luchtkastelen. Waarom vinden we het toch zo lastig om naar het grotere plaatje te kijken? Als het gaat om de meerjarenplannen van traditionele dienstverlening kunnen we dat tenslotte ook maar al te goed.
In het afgelopen uur kwam ik een paar bijdragen tegen die in ieder geval hélpen bij de beeldvorming rondom de toekomstige aandacht van doelgroepen:
Door dit soort bijdragen te lezen wordt het makkelijker om een visie op je toekomst te ontwikkelen. Dat schijnt nodig te zijn.

* Update 3 juni: Rubel gaf ook een presentatie van 20 minuten op TNW 2011, waarin hij vertelt over snel verdampende informatie en over hoe je daar mee omgaat. De moeite van het bekijken waard.

@

Reageer