clear

zoeken

search

Praten met je klanten…ook digitaal

28 mei 2009


Jaap van de Geer attendeerde mij op een posting van Michiel Nagtegaal, die onlangs DOK Delft bezocht en Twitterde over zijn impressies. Mark Borneman (communicatie en marketing DOK) pikte de tweets op en ging de dialoog aan met Michiel. Aan die conversatie wijdde Nagtegaal vervolgens een blogpost….waar Mark later ook weer op reageerde.

Klantenreacties in deze vorm zijn (helaas) nog vrij zeldzaam maar misschien juist daarom wel extra leerzaam.

Lees en oordeel zelf.

@

5 Reacties

  1. Mark Borneman schreef:

    Je hebt gelijk Edwin, dergelijke reacties zijn nog schaars. Het is echter wel noodzaak ze te vinden. Op het moment dat er op Twitter (of elk ander on- en offline medium eigenlijk) wordt gesproken over je bieb, bibliotheken in het algemeen (of thema’s die ons raken), dan zouden wij daar moeten zijn om in gesprek te treden, te faciliteren of inspireren… Ik ben niet bang om onze keuzes te verdedigen en zeker niet om onze vele fouten toe te geven. Zolang we maar in gesprek zijn en laten zien dat we willen meebewegen.

    Bibliothecarissen weten elkaar via het web al steeds vaker te vinden. Nu nog de ‘klant’ ontdekken.

    Nu het codewoord ‘marketing’ lijkt te zijn, raak ik weer enthousiast als ik via dit soort gesprekken ‘communicatie’ weer een beetje naar voren mag schuiven…

  2. @Mark: en met attenderingen via rss en mail (google alerts) is het nog allemaal vrij eenvoudig bij te houden ook.

    Vond deze bijdrage van Christian ook interessant.

  3. Mark Borneman schreef:

    @Edwin: Christian heeft het licht gezien…. Leuk stuk.

    Nog twee tips om reacties beter te ‘tracken’:

    //www.marketingprofs.com/9/essential-social-media-listening-tools-mcdaniel.asp?sp=1

    //www.virl.com/871f5/

Reageer