clear

zoeken

search

Erno Mijland: maatwerk in het kwadraat

20 mei 2008


Erno Mijland interviewde mij twee maanden geleden voor de nog uit te komen bibliotheekspecial van het tijdschrift COS (Computers op School). Dat was een prettig gesprek. Later nam Erno ook contact op over een presentatie die hij ging geven voor de medewerkers van de Bibliotheek Midden-Brabant: maatwerk in het kwadraat, waarin Erno de mogelijke vragen van de bibliotheekbezoeker van 2018 verkent, vanuit het perspectief van de klant.

Bovenstaand filmpje is een samenvatting van die presentatie.

Ik kan mezelf goed vinden in de vijf a’s van klantvriendschappelijkheid:

  • Aandacht
  • Aardig
  • Attent
  • Alert
  • Authentiek

Die a’s lijken vanzelfsprekend te zijn binnen ons werk…maar zijn ze dat ook? Aan Erno het woord.

@

2 Reacties

  1. klantvriendschappelijk is een mooie vondst van Erno!

    En wat ik heel erg leuk vind aan deze post is dat jij doordat je ooit begon te bloggen (in je cirkel van invloed) meer en meer invloed verworven hebt

    Zo zie je de kracht van Aandacht, Aardig, Attent, Alert en Authentiek in de praktijk! Alles wat je Authentieke Aandacht geeft groeit 🙂

  2. @ Marina:

    Daar zat ik laatst ook eens over te denken. Al die kritiek van mensen dat het web niet sociaal is enzo zal ik voor een belangrijk deel pareren. Het is maar hoe je daar zelf in staat. Mijn ervaringen ermee zijn in ieder geval zeer positief (en die van jou volgens mij ook wel?)

Reageer