clear

zoeken

search

Internet 2007: wat doelgroepen doen op het web

25 juli 2007


BusinessWeek verwijst in een bijzonder kort artikel naar bovenstaand overzicht, waarin de online activiteiten van verschillende doelgroepen worden gevisualiseerd.
Auteur Jessi Hempel stelt dat het relatief eenvoudig is om in een goede internetstrategie te focussen op een bepaalde demografische groep, door te kijken naar hun bijdragen en deelname aan het internet anno 2007.

Als je het overzicht bestudeert lijkt dat inderdaad niet al te lastig. Check ook de groei van Sociale Media en de beperkte omvang van de groep ‘Creators’.

Mijn generatie legt het overigens duidelijk af tegen de groepen ‘jongeren’ en ‘generatie Y’. Als ik mijn eigen online gedrag bekijk haal ik het gemiddelde wel een beetje omhoog denk ik. Ik ben zowel ‘Creator’, als ‘Critic’, ‘Collector’,’Joiner’ en ‘Spectator’. Alleen tot de groep inactieven durf ik mezelf niet te rekenen.

Business week wijdt overigens ook twee artikelen aan ‘Het nieuwe kleine ding’: de widget. Leven in een gewidgeteerde wereld…

En over klein gesproken: lees het merkwaardige verhaal van een normaal functionerende man wiens hersenen 50 tot 75 % kleiner dan normaal bleken te zijn. Très bizarre.

Via.

@

Reageer