clear

zoeken

search

Succes voor the Game of Books op Kickstarter

17 december 2012

Soms gaat het op de valreep mis, met voorgestelde projecten op het crowdfundingplatform Kickstarter, maar er zijn ook genoeg voorbeelden van projecten die het wél net redden. Zo ook The Game of Books, van Booklamp.org, de site die zich richt op ‘het DNA van boeken’. Bedenker Aaron Stanton stelde als doel om 102,364 dollar op te halen en kan vandaag opgelucht vaststellen dat de teller op ruim 103.000 dollar staat, met nog acht uur te gaan. De ontwikkelaars kunnen aan de slag met het concept.

Ondanks het feit dat er voldoende belangstelling lijkt te bestaan voor The Game of Books (er waren ook grotere investeringen, zoals 30.000 dollar van Lulu.com) weet ik niet goed wat ik er van moet denken. Uit de omschrijving op KickStarter:

Imagine a game where you – the reader – are the main character, and every book you read earns you points and rewards. The Game of Books is a game for adventurous readers where the books you read earn you points based on what they are about.

The Game of Books combines the physical world of books with the digital and imaginary.  It is a website and mobile app that combines “Foursquare for books” and Xbox Live-style gamer achievements, earning you badges and points for the rare themes you encounter in books.

En de opsomming van de belangrijkste kenmerken van het spel:

  • Readers earn points and badges for the books you read
  • Play The Game by yourself, or with friends locally or on social media
  • Each book in The Game has its own unique digital game card.  There are more than 100,000 game cards in the Game of Books today
  • Open Access: The Game of Books is intended to be easily connected to existing reading communities, such as Goodreads.com.  Play The Game in the places you already read

Ik zie mezelf het spel niet meteen spelen, maar ik vind het idee wel sympathiek en ik denk at deze benadering een mooie aanvulling zou kunnen zijn op leesbevorderingsprojecten van bibliotheken en scholen. Stanton richt zich ook vrij nadrukkelijk op die doelgroep:

Our mission is to create a cool experience and social motivation that promotes reading, provides tools to power the literary mission, create something cool that engages the community and connects them back to the library, bridges the physical and digital, and helps demonstrate the cool data and technology that BookLamp.org can generate about books. We have both a commercial and a social mission. We want to have an impact on the world of reading, to leave our mark on an entire industry, and make friends while doing it.

Ik wens the Game of Books veel succes! Het project is ook te vinden op Facebook.

Gerelateerd:
Booklamp en het DNA van een boek
Liever een leestip van een computer dan van een mens?
The Silent History: boek, app en reis
De appificatie van het boek

@

Reageer