clear

zoeken

search

Je boek een hit maken door te jatten van Jack Daniels

26 juli 2012

Oh, snelle, gekke aandachtseconomie! Je heet Patrick Wensink. Je schrijft een boek dat wordt uitgegeven door een kleine uitgeverij met de naam Lazy Fascist Press. Niets wijst erop dat je boek een klapper gaat worden. Maar dan krijg je een opeens een buitengewoon vriendelijke brief van een advocaat van Jack Daniels, met de vraag of jij op je beurt zo vriendelijk wilt zijn de omslag van je boek voor de volgende druk aan te passen. Het ontwerp van die omslag lijkt namelijk net iets teveel op het logo van het whiskymerk.

De brief trekt aandacht. Het boek daarmee ook. De boel explodeert. Je boek knalt meteen de top 10 van Amazon binnen. Je blijft lachen.

Hier kan geen bedachte campagne tegenop. Dit is aandacht anno 2012. Dit is cool voor zowel Jack Daniels als voor uitgever en auteur. Chapeau!

@

4 Reacties

  1. Stefan van Hoek schreef:

    Tsja. Dat heet mediacratie. Waarom denk je dat Bert Brussen zo populair is? Vanwege zijn 'kwaliteit in het debat'? Mwah. Voor een behoorlijk deel toe te schrijven aan de rechtszaak die Geert de la Tourette tegen hem aanspande.

  2. Precies Stefan, goed voor de portemonnee, zulke geintjes..

  3. Michael_Minneboo schreef:

    Het is ook een mooi ontwerp trouwens. Maar… waar gaat dat boek eigenlijk over?

  4. Haha, geen flauw idee 😉

Reageer op Michael_Minneboo