clear

zoeken

search

Een herkenbare nieuwe strategie

09 juni 2012

Er is een nieuwe branchestrategie (PDF) gepubliceerd. Daar zou ik misschien iets van moeten vinden, net als Erna, of een van die vele anderen, maar de waarheid is dat ik bij het lezen al snel afhaakte. Ik geloof dat ik de rapporten, adviezen en voornemens moe ben. De klant is koningin vond ik leerzaam, Innovatie met effect hield m’n aandacht vast, net als De Agenda voor de toekomst, De Openbare Bibliotheek tien jaar van nu en Alle kanalen staan open, maar nu is de koek op. In de afgelopen 5 jaar heb ik gewoon veel te veel voorbij zien komen aan overlappend materiaal en aan teksten over wie we zijn, wat we willen en wat we kunnen. Daar ging het rapport De innovatiekracht van Openbare Bibliotheken in 2007 ook over, als ik het me goed herinner.

Ik wil niets afdoen aan het belang van een duidelijke strategie, maar in dit geval laat ik me graag regisseren. Zoveel is er nog niet veranderd volgens mij. Tegen de tijd dat het filmscript drastisch wordt gewijzigd lees ik er vast wel weer een notitie over.

@

3 Reacties

  1. Fabiola schreef:

    Ik had zo graag vol overtuiging willen zeggen dat je deze keer ongelijk had, maar toen ik gisteren las dat we een nieuwe branchestrategie hadden, heb ik niet maar eens op de link geklikt… Hoe erg is dat?

  2. Dat is niet erg hoor Fab, eerder bevestigend misschien?

  3. robert de Jong schreef:

    ik zit nu ook weer een beetje te bladeren door oude rapporten (voor een scriptie) en eigenlijk is het steeds een verbale herhaling van stappen. Het erg is: ik doe er nu vrolijk aan mee, welk nut hebben wij rapportschrijvers nog?

    De trein rijdt verder en wij staan nog steeds op het perron de dienstregeling te maken.

Reageer op Fabiola