clear

zoeken

search

Verdrinken in data, dat kost een lieve duit

04 december 2011

Ik vroeg me even af hoe het onderstaande bedrag (op Dutch Cowboys) werd berekend…

Information overload kost het Nederlands bedrijfsleven 1853 euro per werknemer/per jaar, zo blijkt uit een onderzoek van Mindjet. We blijken niet zozeer te grote hoeveelheden informatie te ontvangen, maar we hebben grote moeite met het verwerken van de veelheid verschillende soorten informatie. 

…maar Managers Online licht het toe:

Aan het zoeken naar informatie die ze hebben gezien maar niet kunnen vinden, besteedt de gemiddelde werknemer meer dan 25 minuten per dag, het equivalent van meer dan twee werkweken per jaar. Dit kost bedrijven 1.853 euro per jaar voor elke werknemer, gebaseerd op 234 werkdagen in een jaar met een gemiddelde werkdag van 7,5 uren en een gemiddelde salaris van 32.500 euro.

Ik heb zelf de tien vragen van Mindjet ook beantwoord. Ik ‘zwem nog aardig mee’, weet ik nu. Dat kan beter natuurlijk.

@

Infografiek: Mindjet

5 Reacties

  1. Ingmar Koch schreef:

    Interessant, maar niet heus… 
    Misschien vinden die werknemers in die 25 minuten wel heel andere, interessante/relevante informatie. En weet je wel hoeveel tijd koffie halen, sigaretjes roken en nutteloze enquetes invullen kost?

  2. Ingmar Koch haha, dat is een bekend tegenargument inderdaad, maar ik heb tijdens al die productieve vergaderingen toch nog niet zo vaak mensen horen vertellen wat voor nuttigs ze nu weer vonden in de uurtjes tussen de koffie en de lunch. Maar het is waar: als je alle loze momenten bij elkaar optelt houd je vrij overzichtelijke werkdagen over 🙂

  3. Ingmar Koch schreef:

    O ja, vergaderingen, die was ik nog vergeten! 😉
    Het probleem vind ik ook altijd 'n beetje de vraag hoe je dat meet, dat zoeken. Wanneer begint zoeken en wanneer stopt 't…

    Op 04-12-11 heeft Disqus<> het
    volgende geschreven:

  4. Ingmar Koch  Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk, dit is en blijft een heel vaag gebied, net als het meten van de kwaliteit van vraagbeantwoording en wat dies meer zij. Maar het onderdeel van mensen die keer op keer veel tijd kwijt zijn aan steeds weer zoeken naar dezelfde informatie, daar herken ik wel dingen in.

  5. Ingmar Koch schreef:

    Kan even niet reageren, ben op zoek naar een e-mail die ik gezien maar niet gelezen heb. 😉

    Op 5 december 2011 11:39 schreef Disqus <

Reageer op Ingmar Koch