clear

zoeken

search

Keuzevrijheid als illusie

25 november 2011

We weten het natuurlijk al veel langer, dat merken illusies zijn en dat alles uit dezelfde fabrieken komt of eigendom is van dezelfde bedrijven. Als je pocht, poch je zinloos.

Toch blijft het interessant om de stand van zaken belicht te zien. Frugal Dad zet met twee infografieken op een rij hoe het ervoor staat met de mediaconglomeraten en het voedsel in de Verenigde Staten. Het is daar ongetwijfeld erger dan hier, maar maak je geen zorgen, zo ver loopt Europa nu ook weer niet achter.

Blijven waarnemen.

@

6 Reacties

  1. J. schreef:

    Over keuzes maken: back to basic met //nietmijnkeus.nl/
    Nieuwsgierigheid!

  2. Peter de Kock schreef:

    Daarom is het zo belangrijk dat we onze verschillen verkennen en vieren, onze unieke smaken en voorkeuren in ere herstellen. De industrie heeft er baat bij dat we allemaal hetzelfde zijn en allemaal dezelfde smaak hebben en wil ons dat ook doen geloven. Maar we zijn meer verschillend dan we denken. 

  3. @05a5a7574eb544ccb8280d75d450565f Leuke tip. Thx!

  4. @f0a49a69748032b8e865ab8fb24a654d helemaal mee eens. Je gaat er soms ongemerkt in mee, maar het is altijd weer fijn, om die unieke dingen te ontdekken…en te gebruiken…

  5. @f0a49a69748032b8e865ab8fb24a654d Had nog niet gezien dat Godin een nieuw boek had. Dank voor de tip!

Reageer