clear

zoeken

search

Een ijsje, iemand?

06 september 2010

Eric Schmidt als ijscoman. Dat is, zoals Insidegoogle.com stelt, niet om te lachen.

Gerelateerd:
Leren van de uitspraken van Google’s Eric Schmidt
Da’s pech: vertrouwen weg
Vertrouwen op Google

@

3 Reacties

  1. Mhja, wel wat overdreven. Maar er zijn natuurlijk wel alternatieven, namelijk Google en haar diensten niet gebruiken. En dan kom je bij de concurrentie uit, zoals Bing. Of die dan helemaal niets met je gegevens doen betwijfel ik wel.

    Zo krijg ik de laatste tijd nog wat mails van Amazon omtrent films die ik had aangeklikt en filter ik zulke berichten van eBay al jaar en dag gewoon weg vanwege hun hoeveelheid. Zonder dan nog iets te zeggen over Facebook.

    Niet dat er iets slecht is tegen het vaststellen van welke grenzen zo niet mogen overschreden worden. Maar je moet alles in een context blijven zien. Want hier wordt een quote van Schmitt, waar ik zelf ook enkele bedenking bij heb, wel vlot in een onevenwichtig daglicht gesteld.

    Wat mij opvalt is dat er ook heel wat angst uit onzekerheid en onwetendheid is. Want wat gebeurd er zo allemaal met die data uiteindelijk. Waardoor Google automatisch slechter wordt naarmate het groeit.

    En verhalen zoals het voorlopig akkoord met Verizon doen daar geen deugd aan. Omdat daar veel focus op ligt terwijl het nog geen finaal akkoord is. En een rechtzaak die fair use rechten versterkt al snel vergeten wordt.

    Alle slechte reclame of feedback verspreid zich duidelijk sneller en in een meer uitvergrote vorm dan die van positieve acties.

    Kort samengevat : "don't be to hasty to judge and keep you eyes and mind open". Ook wel het voordeel van de twijfel genoemd 😉

  2. @Benoit. Het is inderdaad een beetje het verhaal van 'Google, de gebeten hond. Voorheen was eigenlijk altijd Microsoft de klos en daar hoor je nu bijna niemand meer over: het zijn Facebook en Google nu. Heeft inderdaad alles te maken met de omvang en de bekendheid van het merk. Hoge bomen…

    Maar het verhaal heeft inderdaad twee kanten. Dat maakt het ook zo lastig om goed te beoordelen. Google heeft altijd gezegd dat het beter zal worden naarmate het meer data tot de beschikking heeft. Miljoenen geven die data zonder er vragen bij te stellen. En ja, zolang het niet uit de context wordt gehaald, of lullig wordt blootgelegd, zoals een paar jaar geleden met die klanten van AOL (werd zo gekoppeld aan personen, die nummertjes)…dan is er nog niet veel aan de hand. Maar als het wel een keer misgaat zijn de poppen aan het dansen natuurlijk.

  3. Bbggbb Mn schreef:

    wat een kut filmpje

Reageer