clear

zoeken

search

Hoe zoektermen een eigen leven leiden

04 november 2009

Het blijft interessant om te kijken hoe mensen via Google op een website belanden. In de maand oktober was dit de top tien:

  1. Nasty Old People
  2. Waarde auto bepalen
  3. FIFA 2010
  4. zbdigitaal
  5. Cocaïne maken
  6. zelf muziek maken
  7. ZB Digitaal
  8. aanrechtsubsidie
  9. audioboeken
  10. widget builder

Drie van die zoektermen komen ook terug in het overzicht van meest gebruikte zoektermen in de afgelopen drie jaar. Die lijst wordt echter vooral gedomineerd door de relatief hoge aantallen van Google Ocean en Street View en maar liefst drie posities rondom het thema van de waardebepaling van auto’s. Die blijft me fascineren. Dat ene postje in december 2007, over Zomoto, blijft het goed doen en welgesteld is dat natuurlijk niet goed. Ik weet niets van autotechniek of kentekens, heb geen relaties met garages of handelaren: ik wilde alleen maar wijzen op het gemak van de website van Zomoto. Toch opmerkelijk.

@

6 Reacties

  1. Sybilla schreef:

    Tja, het zit hem toch allemaal in je blogmotto: "verbeelding is belangrijker dan kennis" 😀

  2. @Syb: dat zal het zijn inderdaad ^^

  3. Christian schreef:

    Ik verbaas me ook regelmatig over zoektermen, die blijkbaar leiden tot mijn blog. Zo krijg ik vrijwel dagelijks wel bezoek van iemand die "leuke plaatjes" zoekt. Ik weet echter ook vrijwel zeker dat zo iemand dan bedrogen uitkomt…

    En op 18 oktober zocht iemand via Google Images naar "zelbevredigings manieren" en die vond op mijn blog het plaatje van een bus.

    Ik bedoel maar: soms moet je er gewoon niet te lang over nadenken… 😉

  4. @Christian: lol, die laatste is wel heel merkwaardig ^^

  5. Lukas Koster schreef:

    Ik heb ook zoiets grappigs: ik krijg regelmatig hits via zoektermen "great pumpkin charlie brown", omdat ik dit in een blogpost over contextgevoelig zoeken als voorbeeld aanhaalde: "the search for “Charlie Brown” in October should result in “It’s the Great Pumpkin, Charlie Brown” at number 1, and in December in “A Charlie Brown Christmas“." //commonplace.net/2009/08/relevance-in-context/

  6. Mooi voorbeeld van onbedoeld opduiken in de hits Lukas. Op de een of andere manier lukt het dan bijna om te bewerkstelligen wat je beschrijft. Grappig.

Reageer op Sybilla