clear

zoeken

search

Even klaar met Bol en Wehkamp

11 februari 2009


Door positieve ervaringen in het verleden kunnen Wehkamp en Bol doorgaans rekenen op mijn waardering. Beide winkels hebben een uitgebreid assortiment, begrijpelijke websites en een goede dienstverlening. Dat is ook de reden waarom ik ze wel eens noem als bedrijven waar bibliotheken een voorbeeld aan kunnen nemen, als het gaat om online dienstverlening.

Gisteren had ik op beide websites minder positieve ervaringen. Ervaringen die me deden denken aan het verhaal van ‘de knop van 300 miljoen

Zoals gezegd heb ik van mijn afdelingshoofd toestemming gekregen om een Nintendo Wii aan te schaffen voor de kids die een paar dagen per week in ons instructielokaal zitten. Ik besloot de console met bijbehorende games gisteren online te bestellen en daarbij de prijzen en het aanbod van Bol en Wehkamp te vergelijken.

Aanvankelijk koos ik voor Wehkamp. Ik bestelde 14 verschillende items. Na ieder besteld item moest ik mijn zoekvraag opnieuw stellen. Nu knap je er als klant al niet van op, dat je een half uur moeten klikken om een paar producten te bestellen, maar nog vervelender wordt het als na dat half uur je klantgegevens invoert en pas dan leest dat Wehkamp alleen levert aan particulieren. Behoorlijk pissig week ik alsnog uit naar Bol.com.

Omdat ik niet van plan was nog een keer van een koude kermis thuis te komen vulde ik mijn contactgegevens nu eerst in. Geen vuiltje aan de lucht. Ik bestelde er lustig op los en constateerde tevreden dat de navigatie van Bol.com een stuk minder omslachtig was dan die van wehkamp.nl. Ik ergerde me nog wel even aan het feit dat ik alleen maar positieve reviews van producten tegenkwam maar besloot die dan maar gewoon te negeren.

Binnen twintig minuten was ik klaar. Op naar de kassa. Het mooie van Bol’s kassa is dat je er ook kunt betalen met een acceptgiro….dacht ik. Bij de laatste stap kreeg ik echter een melding in beeld: ‘deze bestelling kan niet betaald worden per acceptgiro’.

Aaaargh. WÊÊr voor de kat z’n viool zitten ploeteren. Lekker voor me.

Ik ben even klaar met online winkelen voor de bibliotheek. Ik ga old skool de stad in. Misschien dat de middenstand wÊl blij is met een klant die op zeker iets wil kopen…

@

15 Reacties

  1. Remco schreef:

    En dan daarna onder de mensen een frisse pint nuttigen, hebben ze bij BOL en Wehkamp ook niet 🙂

  2. Dat zijn de woorden van de meestershopper zelve 🙂

  3. Remco schreef:

    haha, heb net pc geupgraded tot 6 gig intern geheugen. Ik moest gewoon wat kopen. Ben ff aan het spelen met de beta van windows 7 (in virtualbox). Is het al gelukt met de R4 kaart?

  4. 6 Gieg intern??? Dat is powerrrr zeg!

    Achter die kaart moet ik nog aan. Dit zijn niet de tijden van het aan heel veel dingen toekomen geloof ik. Moet ook een beetje ontspanning tegenover de inspanningen zetten he 🙂

  5. Astrid schreef:

    En wat is er mis met katten en violen? 😉
    Maar serieus, dit kun je klanten inderdaad niet meer aandoen. Hoe zouden wij scoren op deze onderdelen?

  6. Normaal heb ik het altijd over andere instrumenten, in relatie tot katten, maar dat vond ik zo ordinair hier 🙂

    Ik heb wel eens een testje gedaan met een zeker systeem, puur in de rol als klant.

    Dat werd me *kuch* niet zo in dank afgenomen.

    Toch wel weer eens tijd dat ik het onder de loep neem. Het is tenslotte opbouwend bedoeld uiteindelijk..

  7. Hans schreef:

    Old Skool shoppen is leuker.
    Al was het alleen maar omdat je geholpen wordt door een blonde jongedame, die 15 jaar jonger is en hele mooie ogen heeft.

  8. Astrid schreef:

    Er is vast wel wat verbeterd sinds toen, maar ik ben bang dat er nog altijd wel wat te kuchen valt.

  9. @ Hans: daar heb je een heel sterk punt 🙂

    @ Astrid: op zeker!

  10. schrijverdezes schreef:

    Dit is wel een erg late reactie, maar ik realiser me nu pas dat het echte nieuws in dit stukje eigenlijk is dat je die Wii mocht gaan kopen. Dat is wel een klein doorbraakje, of niet?

  11. Zonder meer! En ik hoefde er niet eens over te zeuren.

    Leermoment: vaker iets vragen 🙂

  12. Anoniem schreef:

    ik vind dit een beetje een flauwekul artikel: natuurlijk kun je bij sommige dure producten niet met acceptgiro betalen. dat spreekt toch voor zich?! sterker nog, dat kun je bij die winkel in de buurt van die kroeg ook niet hoor.

    en je kunt de winkels wel afkraken, maar dat is makkelijk gedaan als buitenstaander, het zijn niet voor niets veelbekroonde websites. en de inhoud van je commentaar vind ik dus niet echt ergens op slaan.

  13. Tsja Anoniem, dat is een mening. Ik begin er mee om te zeggen dat ik normaal gesproken altijd erg tevreden ben. Over beide zaken. Hun websites.
    Dat betalen per acceptgiro niet mogelijk is bij dure producten kan ik ook nog wel begrijpen maar het zou een hoop ergernis schelen als dat niet pas op het allerlaatst zou worden gemeld.

    En bij die winkel kreeg ik geen acceptgiro maar kon ik wel bestellen op rekening. Dat klinkt beter dan ‘wij leveren alleen aan particulieren’.

    Maar nogmaals, het is een mening. Alleen is van afkraken helemaal geen sprake. Ik ben er normaal altijd tevreden over..en heb daar ook over geschreven in het verleden

  14. Anoniem schreef:

    “Hans zegt: Old Skool shoppen is leuker.
    Al was het alleen maar omdat je geholpen wordt door een blonde jongedame, die 15 jaar jonger is en hele mooie ogen heeft”

    Alleen moet je weer voor een vermogen betaald parkeren 🙁

    Ik heb net een game besteld bij Wehkamp, kijken wanneer die binnen is.

  15. parkeren is in sommige steden ook nog een issue inderdaad. In de provincie speelt dat iets minder, denk ik.

Reageer op Anoniem