Slimme marketing van HEMA: www.misluktefoto.nl
13 mei 2007
Gisteren las ik de PZC over de website www.misluktefoto.nl. Een grappig initiatief van HEMA waarbij bezoekers kunnen stemmen op de ‘beste mislukte foto’ en die zelf mogen inzenden.
Nu doet de Parool iets vergelijkbaars maar HEMA genereert hier opeens veel meer aandacht mee. In de blogosphere vooral, maar ook in de oude media. Je ziet het aantal treffers fors slinken als je de zoekterm ‘hema’ toevoegt aan je zoekopdracht. Ook in het artikel van de PZC wordt niets gezegd over de inbreng van het in heel Nederland zo geliefde warenhuis.
Dat is een knap staaltje marketing van HEMA! Zonder zichzelf op te dringen zetten zij een site neer die tot de verbeelding spreekt van velen. Een vleugje humor, wat interactie, de vrije hand voor de bezoekers en een overzichtelijke lay-out: klaar ben je. De ‘buzz’ doet de rest. Daar kunnen we veel van leren!
En als zo’n initiatief nog te weinig aandacht genereert naar je zin doe je er gewoon wat sex bij. Ook altijd goed. Bekijk de fraaie statistieken van de porno-industrie op het web via een sexy filmpje op TechCrunch. Sprekende cijfers!
@
@#$%^&* countries that ban porno: India! Ik ga mijn reis annuleren!
Tsja triest,
Je vraagt je af welke gevolgen dat soort dingen hebben….
Rare jongens die Amerikanen:-)
Volgens mij breken die sowieso de meeste webstatistieken op welk onderwerp dan ook.
Behalve misschien…….orgelmuziek??