clear

zoeken

search

Verschil in beleving I: huisregels

21 oktober 2006


De een heeft het over de tragiek van bordjes met huisregels, de ander over het succes ervan.

Huisregels zijn een noodzakelijk kwaad als je je dienstverlening in goede banen wilt leiden maar ‘liever geen mobieltjes’ en ‘geen blikjes buiten de kantine’ zijn regels waar veel klanten zich wel in kunnen vinden maar evengoed regels waar een hele grote groep weinig mee kan.

Thuis kun je immers werken onder het genot van een drankje, een sigaret, een boterham met leverworst en meer van dat lekkers. Je bent bereikbaar via alle kanalen. Je bent verbonden met de wereld kortom.

Ik kan mezelf best goed voorstellen dat een teveel aan regelzucht voor velen aanleiding is om lekker thuis te blijven. Daar zal de rustig lezende klant geen traan om laten vanzelfsprekend maar ik krijg toch steeds sterker het gevoel dat het tijd wordt dat bibliotheekgebouwen worden opgedeeld in verschillende zones. De oude en de nieuwe wereld, zeg maar.
Het lijkt mij een ideale oplossing voor een groot scala aan problemen in ieder geval…

@

De foto is van Aaron Schmidt

Technorati Tags:, , , , , , ,

3 Reacties

  1. Marina schreef:

    Kijk, dat vind ik nou een goed idee.
    Denk niet zwart (geen mobiele telefoons, niet eten), denk niet wit (wel mobiele telefoons, wel eten), maar in de kleur van je hart!

  2. Maar van idee naar praktijk is nog een lang traject ben ik bang, zelf als de kleur in orde is 🙂

  3. Anoniem schreef:

    Tja, en wij maar kijken of een klant een boterham met worst eet, terwijl hij aan een tafel aan het studeren is.
    Neemt ie het boek mee naar huis, dan kan ie er ook een patatje en een soepkom cola naastzetten.

Reageer