clear

zoeken

search

Geld verdienen met hele slechte muziek en goede SEO

05 februari 2014

Ik las de afgelopen jaren meer dan genoeg over online profilering, digitale vindbaarheid en zoekmachineoptimalisatie maar het verhaal dat ik vorige week las op de site van The Guardian slaat alles. In Spotify: how a busy songwriter you’ve never heard of makes it work for him lees je over ene Matt Farley, die aan de lopende band enorme slechte liedjes uitschijt om die vervolgens onder allerlei namen te uploaden naar YouTube, Spotify en iTunes. Het gaat hem niet om de muziek, maar om het gevonden worden. Hij kiest zijn bandnamen en songtitels zo slim dat hij nog slaagt in zijn opzet ook: hij verkocht vorig jaar voor 23.000 dollar aan muziek.

Ik bewaarde het artikel vorige week even voor later, omdat ik geen tijd had om de SEO van Matt even uit te proberen. Vandaag kwam ik daar wel aan toe. Ik liet wat namen uit zijn bio los op Google en constateer dat hij het inderdaad voor elkaar heeft, met al die bands die naar allerlei onzin en bestaande sportclubs e.d. zijn vernoemd.

Ik kan er ergens nog wel om lachen, maar allemachtig, wat een boutmuziek!

Gerelateerd:`
Zoekmachine-optimalisatie: een gids voor beginners
Gelezen: Handboek Zoekmachinemarketing, vierde editie
Te verzadigd om te ontdekken

@

Reageer