clear

zoeken

search

Aandachtsspanne 2012: De doorgebrachte minuten op sociale netwerken

28 februari 2012

Over de tijd die mensen willen en kunnen doorbrengen op internet raak ik niet snel uitgepraat. Ik vind het nog steeds razend interessant om van mensen te horen hoe lang zij gemiddeld op het web zijn te vinden en hoe vaak. Nog interessanter is het om te horen wat mensen dan zoal doen. In 2009 constateerde ik in Aan ons de kruimelminuten dat het -weinig verrassend- niet meevalt om met een website lang de aandacht vast te houden.

Op de site van Wall Street Journal kun je in The Mounting Minuses at Google+ lezen wat de huidige stand van zaken is. Je kunt natuurlijk ook, geheel in stijl, genoegen nemen met het bovenstaande plaatje. Om het tijdsaspect te benadrukken zal ik dan nog wel even de laatste twee alinea’s citeren.

All of this makes it more important for Google to win over people like Ben Hopper. The 29-year-old photographer in London joined Google+ shortly after it launched and said he believed the service had potential.

But in November, Mr. Hopper stopped using Google+. Instead, he re-focused on Facebook and social media sites like Twitter. Google+ “was an additional tool that needed time investment—time I didn’t have to begin with,” he said.

Google+ heeft nog een lange weg te gaan. Dan weet je ook meteen een beetje hoe het werkt als je niet beschikt over de naam, de faam en het geld van een internetbedrijf van dat kaliber.

@

2 Reacties

  1. Piet P. schreef:

     Haha, ik heb Tumblr pas ontdekt en nu blijkt er ook een Pinterest te zijn!  Ik haat Facebook, maar volgens mij ga ik die 405 minuten per maand ruimschoots overschrijden met Tumblr en Pinterest. Je wordt bedankt, Mijns Inziens!

  2. Ha Piet,

    Er zijn genoeg mogelijkheden om je tijd door te brengen. Op Tumblr mag ik ook graag een kijkje nemen, maar Pinterest houd ik nog even in de luwte. Het blijft een kwestie van kiezen. Graag gedaan hoe dan ook 🙂

Reageer