clear

zoeken

search

Ning: hoe 100.000 gebruikers bewijzen dat niet alles gratis hoeft te zijn

14 oktober 2011

Het gaat goed met Ning. The Wall Street Journal meldde drie weken geleden weliswaar dat het bedrijf voor ‘slechts’ 150 miljoen dollar is verkocht aan Glam Media maar in datzelfde artikel staat ook:

Just a year later, Bianchini was out of the chief executive seat, replaced by current CEO Jason Rosenthal, and the company announced it was cutting 40% of its workforce and would phase out all of its free services. It claimed 45 million registered users and more than 2.3 million social networks at the time.
In April, Rosenthal told The Wall Street Journal that move worked better than expected. The company had been hoping that about 9,000 of its 285,000 free account-holders would agree to pay for the service. Instead, more than 50,000 made the shift. Prices for the accounts ranged from $3 a month to $50 a month.
Rosenthal said Tuesday that the company now has 100,000 paying customers and 60 million active monthly users.

100.000 betalende klanten en 60 miljoen gebruikers. Ik had niet verwacht dat Ning die cijfers zou halen, toen in het voorjaar van 2010 het freemiummodel werd losgelaten. Sterker nog: ik hield er zelfs rekening mee dat ik naar een alternatief platform op zoek moest, voor Bibliotheek 2.0.

Het balletje kan raar rollen maar na het lezen van dit artikel stel ik vast dat het model van Ning voorlopig solide genoeg is voor continuïteit. Als de nieuwe eigenaar geen rare fratsen uithaalt zit het nog wel even snor.

@

Reageer