clear

zoeken

search

Nieuw beleid zet je op de site

13 oktober 2010

Hoe vaak zou ik het hier al hebben gehad over het gebrek aan transparantie? Over dubbele agenda’s? Over onduidelijk beleid? Vaker dan menig bezoeker lief is waarschijnlijk.

Over Ernst-Jan Pfauth heb ik het ook al vaker gehad. Sinds kort is hij chef internet van NRC en NRC Next. Daar kun je meer over lezen in het interview met De Nieuwe Reporter. Dat interview leidt je ook naar de mail die Pfauth eergisteren naar alle medewerkers stuurde. In die mail ontvouwt hij de digitale plannen voor de komende beleidsperiode. De mail zette hij vervolgens ook op de website, met de volgende toelichting:

Omdat e-mailtjes toch uitlekken, zet ik onderstaande alvast even online. Deze is om 13:00 uur verzonden aan de hele organisatie van NRC Handelsblad en nrc.next.

Het beleid lijkt me prima, maar daar gaat het me nu even niet om. Wat ik mooi vind is het publiceren van iets dat de meeste organisaties zouden beschouwen als interne communicatie. Er zullen genoeg mensen zijn die vinden dat je jezelf met zo’n actie veel te kwetsbaar maakt. Of dat het ‘arrogant‘ is, whatever.

Ik ben het daar niet mee eens. Ik ga in gedachten terug naar een bericht van jaar geleden, Over idealen, teleurstelling en de gevestigde orde, en ik zingpraat weer even mee met Scott-Heron.

The revolution will be live.

@

Afbeelding

Reageer