clear

zoeken

search

Gaat de Geek Marketeer een rol voor zich opeisen?

07 september 2007


Community evangelist, conversatie architect en webcare-specialist: het zijn nieuwe functies die zeer tot de verbeelding spreken, in ieder geval wel tot de mijne.

Steven Rubel doet er een schepje bovenop en schrijft over de opkomst van de Geek Marketeer.
Hij borduurt daarmee voort op een artikel dat hij schreef voor Advertising Age.

Intrigerend. Het gaat hier om een functie tussen marketeers en geeks in: iemand die razendsnel kan vaststellen wat er allemaal gebeurt op het web, welke gemeenschappen van belang zijn, welke communitietools er toe doen, enz. Sommige mensen denken dat hij gelijk heeft, anderen trekken het in twijfel.

Zelf geloof ik wel dat dit soort vaardigheden steeds belangrijker worden maar of, en zoja wanneer, er ook echt voltijd functies voor zullen worden vrijgemaakt in Nederland moet ik nog zien.

Intrigerend is het echter wel.

Die Steven…

@

4 Reacties

  1. Marieke schreef:

    Ja ik zie daar wel wat in. Ik voel mijzelf ook wel geek marketeer. Maar denk dat de grote bedrijven daar nog niet klaar voor zijn. Dat brengt me trouwens op een hele andere discussie dat grote bedrijven steeds meer kleine bedrijven inhuren om juist de specialistische zaken voor hen te regelen, en als het pas core business wordt, ze deze zelf gaan inhuren, inwerken, etc. Innovatie begint toch bij de ondernemer?

  2. robert schreef:

    Het lijkt me geweldig zo’n functie!

    Een vergelijkbare functie hebben we tegenwoordig bij Mn Services beschikbaar. Ik had erop gesolliciteerd maar helaas pindakaas, ik heb geen communicatieopleiding gevolgd, dus kom ik niet in aanmerking voor een kennismakingsgesprek.

    Bij mijn nieuwe werkgever kan ik hopelijk wat meer hiermee doen.

    Greetz

  3. @ Marieke:

    Dat is altijd het lastige inderdaad: zijn de bedrijven er nu niet klaar voor of hebben ze er geen weet van? Feit is wel dat internetmarketing in zijn volle omvang vele aspecten heeft die niet altijd zijn te combineren met andere elementen van marketing. Ik vind de scheiding wel een logische iig.
    Inhuren is natuurlijk wel makkelijk : het vallen en opstaan laat je daarmee aan derden over. De kennis die vallen en opstaan met zich meebrengen echter ook. Men wil vaak snel resultaat zien he…

    @ Robert:

    Aan opleidingen wordt nog veel te vaak vastgehouden…ze weten niet wat ze missen 🙂

  4. Ekla schreef:

    Ik denk dat er weldegelijk vraag naar de Geek Marketer is binnen bedrijven. De communicatieproblemen tussen IT en marketing zijn een bron van ergernis. Personeel dat de brug tussen deze twee afdelingen succesvol kan slaan is daarom zeer gewild.

    Geek Marketers, de wereld ligt aan uw voeten!

Reageer op Marieke