clear

zoeken

search

De gretigheid van de media is de gretigheid van de blogosphere en vice versa

06 mei 2007


Het is mooi om te zien hoe de traditionele media en de blogosphere elkaar soms overlappen en dan weer aanvullen. Nog mooier is het om te zien hoe iedereen over elkaar heen buitelt om maar als eerste met een nieuwsbericht te komen.

De afgelopen dagen was dé buzz in zowel blogosphere als in de ‘media van de oude school’ dat Microsoft in onderhandeling zou zijn met Yahoo over een joint-venture of overname. Dit om beter tegenwicht te kunnen bieden aan de online dominantie van Google. Kijk maar eens naar de piek in Technorati, de afgelopen drie dagen. Je ziet dat blogosphere en overige nieuwsbronnen niet veel voor elkaar onderdoen, integendeel zelfs. Het aantal relevante zoekresultaten is gigantisch. En nu een dag later, lees ik alweer op Download Squad dat de gesprekken zijn beëindigd en het grote feest niet doorgaat. Ai. De gretigheid wordt afgestraft.

Een voorbeeld als dit illustreert goed dat je nieuws in het algemeen, en internetnieuws in het bijzonder, niet te snel als waarheid moet aanvaarden. Soms is het beter om een tijdje te wachten, tot de rook rondom een nieuwsitem weer is opgetrokken.
Op Search Cowboys plaatste ik vandaag een post over een een nieuwe lay-out voor Google’s zoekresultaten die mogelijk op komst is. Let wel: mogelijk.

Je moet voorzichtig blijven, we worden al vaak genoeg bedonderd. Zie ook het ‘Museum of Hoaxes‘…

@

Reageer